I. Storytelling Storytelling jest to nic innego, jak pisanie historii. Wszelakie walki (tylko przykład) nie polegają na rzutach kostkami czy innych widzi-misiach, lecz na zwyczajnym opisywaniu tego, co się robi, tak jak w typowych postach fabularnych, jednakże tutaj nie liczą się umiejętności literackie i lanie wody, lecz także statystyki postaci. (O tym niżej) To, że zabawiamy się w bajkopisarzy nie oznacza, iż musicie w każdym poście opisywać wygląd waszej postaci, schodzić całkowicie z drogi, zaczynając opisywać jakąś runę na skale - nie, nikomu nie będzie chciało się czytać takich nieznacznych szczegółów, zwłaszcza dla MG, który nieraz wtrąca się w rozgrywkę.
II. Statystyki Kolejną mechaniką, współgrającą z powyższym storytellingiem są statystyki. Na tym forum istnieje ich pięć:
Siła mentalna - odpowiada za obrażenia zadawane czarami. Siła fizyczna - odpowiada za obrażenia zadawane szponami, zębami etc. Wytrzymałość - Pokrywa się z siłą. Im większa wytrzymałość tym mniejsze obrażenia otrzymywane. Szybkość - odpowiada za tępo poruszania się postaci na lądzie oraz w powietrzu (O ile ma skrzydła). Zręczność - odpowiada za częstotliwość uniknięcia ataku, oraz zgrabność podczas poruszania się w terenie.
Każda ma swojego odpowiednika, czyli statystykę, która ją niweluje. Siła mentalna/fizyczna pokrywa się z wytrzymałością Szybkość ze zręcznością Zręczność z szybkością wytrzymałość z siłą fizyczną/mentalną. Być może jest to nieco zagmatwane, tak więc przedstawię to "na przykładzie".
Postać X walczy z postacią Y 1. Siła mentalna postaci X: 5 vs Wytrzymałość postaci Y: 3 2. Siła fizyczna postaci X: 3vs wytrzymałość postaci Y: 3 3. Zręczność postaci X: 3 vs szybkość postaci Y: 1 4. Szybkość postaci X: 3 vs zręczność postaci Y: 3 5. Wytrzymałość postaci X: 1 vs siła mentalna postaci Y: 2 6. Wytrzymałość postaci X: 1 vs siła fizyczna postaci Y: 6
Powyższy schemat wnosi tyle: 1. Postać X zadaje 2 razy większe obrażenia mentalne dla postaci Y. 2. Postać X zadaje 0 razy większe obrażenia fizyczne dla postaci Y. 3. Postać X ma 2 razy większą szansę na uniknięcie ataku postaci Y. 4. Postać X ma 0 razy większą szansę na zadanie celnego ataku postaci Y. 5. Postać X otrzymuje nieco większe obrażenia mentalne od postaci Y. 6. Postać X otrzymuje 5 razy większe obrażenia fizyczne od postaci Y.
Powyższe czynniki są szczególnie ważne podczas walk, porwań, pościgów czy polowania.
III. Punkty zdrowia HP jest skrótem od angielskich słów Health Points = Punkty zdrowia Maksymalna ilość HP na forum wynosi 100. Stracić je można w walkach, podczas polowania czy nawet upadku. O stracie HP informuje administrator. Regeneracja HP to 2pkt/1h (2 punkty zdrowia na jedną godzinę) Jednakże postać nie może wychodzić przez czas regeneracji poza teren stada.
|