I. Storytelling Storytelling jest to nic innego, jak pisanie historii. Wszelakie walki (tylko przyk³ad) nie polegaj± na rzutach kostkami czy innych widzi-misiach, lecz na zwyczajnym opisywaniu tego, co siê robi, tak jak w typowych postach fabularnych, jednak¿e tutaj nie licz± siê umiejêtno¶ci literackie i lanie wody, lecz tak¿e statystyki postaci. (O tym ni¿ej) To, ¿e zabawiamy siê w bajkopisarzy nie oznacza, i¿ musicie w ka¿dym po¶cie opisywaæ wygl±d waszej postaci, schodziæ ca³kowicie z drogi, zaczynaj±c opisywaæ jak±¶ runê na skale - nie, nikomu nie bêdzie chcia³o siê czytaæ takich nieznacznych szczegó³ów, zw³aszcza dla MG, który nieraz wtr±ca siê w rozgrywkê.
II. Statystyki Kolejn± mechanik±, wspó³graj±c± z powy¿szym storytellingiem s± statystyki. Na tym forum istnieje ich piêæ:
Si³a mentalna - odpowiada za obra¿enia zadawane czarami. Si³a fizyczna - odpowiada za obra¿enia zadawane szponami, zêbami etc. Wytrzyma³o¶æ - Pokrywa siê z si³±. Im wiêksza wytrzyma³o¶æ tym mniejsze obra¿enia otrzymywane. Szybko¶æ - odpowiada za têpo poruszania siê postaci na l±dzie oraz w powietrzu (O ile ma skrzyd³a). Zrêczno¶æ - odpowiada za czêstotliwo¶æ unikniêcia ataku, oraz zgrabno¶æ podczas poruszania siê w terenie.
Ka¿da ma swojego odpowiednika, czyli statystykê, która j± niweluje. Si³a mentalna/fizyczna pokrywa siê z wytrzyma³o¶ci± Szybko¶æ ze zrêczno¶ci± Zrêczno¶æ z szybko¶ci± wytrzyma³o¶æ z si³± fizyczn±/mentaln±. Byæ mo¿e jest to nieco zagmatwane, tak wiêc przedstawiê to "na przyk³adzie".
Postaæ X walczy z postaci± Y 1. Si³a mentalna postaci X: 5 vs Wytrzyma³o¶æ postaci Y: 3 2. Si³a fizyczna postaci X: 3vs wytrzyma³o¶æ postaci Y: 3 3. Zrêczno¶æ postaci X: 3 vs szybko¶æ postaci Y: 1 4. Szybko¶æ postaci X: 3 vs zrêczno¶æ postaci Y: 3 5. Wytrzyma³o¶æ postaci X: 1 vs si³a mentalna postaci Y: 2 6. Wytrzyma³o¶æ postaci X: 1 vs si³a fizyczna postaci Y: 6
Powy¿szy schemat wnosi tyle: 1. Postaæ X zadaje 2 razy wiêksze obra¿enia mentalne dla postaci Y. 2. Postaæ X zadaje 0 razy wiêksze obra¿enia fizyczne dla postaci Y. 3. Postaæ X ma 2 razy wiêksz± szansê na unikniêcie ataku postaci Y. 4. Postaæ X ma 0 razy wiêksz± szansê na zadanie celnego ataku postaci Y. 5. Postaæ X otrzymuje nieco wiêksze obra¿enia mentalne od postaci Y. 6. Postaæ X otrzymuje 5 razy wiêksze obra¿enia fizyczne od postaci Y.
Powy¿sze czynniki s± szczególnie wa¿ne podczas walk, porwañ, po¶cigów czy polowania.
III. Punkty zdrowia HP jest skrótem od angielskich s³ów Health Points = Punkty zdrowia Maksymalna ilo¶æ HP na forum wynosi 100. Straciæ je mo¿na w walkach, podczas polowania czy nawet upadku. O stracie HP informuje administrator. Regeneracja HP to 2pkt/1h (2 punkty zdrowia na jedn± godzinê) Jednak¿e postaæ nie mo¿e wychodziæ przez czas regeneracji poza teren stada.
|